loading...
مجله طراحی سایت 21
مریم بازدید : 42 چهارشنبه 08 مرداد 1399 نظرات (0)

وقتی اخیراً یک وب سایت بزرگ محتوای و اطلاعاتی از طرح جدید افقی خود رونمایی کرد ، من کاملاً آن را دوست داشتم. طرح مدرن و ظریف بود ، و من شهودی تصور می کردم که بسیار جذاب تر و موفق تر از طرح عمودی "قدیمی قدیمی" صفحه خواهد بود. با این حال ، با بررسی نقشه های گرم فعالیت مشتری قبل و بعد از انتقال ، فهمیدم که کاملاً اشتباه کرده ام.

هدف شرکت این است که بازدید کنندگان هر چه بیشتر مقالات را بخوانند و در معرض مطالب زیادی قرار بگیرند. این سایت هیچ گونه تبلیغی را در اختیار شما قرار نمی دهد ، بنابراین کلیه معیارها مستقیماً درگیر بازدیدکنندگان با مقالات و مطالب واقعی در صفحه است.جالب اینجاست که بازدید کنندگان به مراتب کمتر از طرح اصلی افقی درگیر طرح جدید افقی بودند. نقشه های حرارتی زیر حرکت ماوس کاربران را نشان می دهد و به پیمایش می رسد ، نشان می دهد که بازدید کنندگان 34 درصد بیشتر از صفحه اصلی افقی به پایین صفحه رفته اند و به همین دلیل همچنین در حال چیدمان ، تعامل و کلیک بر روی مقالات بیشتر در طرح اصلی نسبت به یک جدید. در واقع ، بازدید کنندگان حتی به سختی در معرض مقاله هایی قرار می گرفتند که به صورت افقی گذاشته شده بودند. 

این رفتار هم در یک سطح مشاهده ای و هم از نظر روانی قابل توضیح است. مثال بالا تفاوت بین یک طرح عمودی را نشان می دهد ، که پیمایش را ترغیب می کند (و بنابراین کشف و درگیری با مطالب بیشتر) و یک طرح افقی ، که باعث پیمایش نمی شود.

بینش های روانشناختی. اصطلاح "تشخیص اشیاء" بیانگر طرز تفسیر معنای یک شیء است. شناخت اشیاء برای بقای ما بسیار مهم است ، زیرا باید اشیاء را قبل از اینکه بتوانیم ویژگی ها و ویژگی های مربوط به آنها را استنباط کنیم ، شناسایی کنیم. پس از شناسایی یک سیب ، فوراً می دانیم که این ماده غذایی است. وقتی گرگ را شناسایی کنیم ، می دانیم که مزاحم آن نیستیم.

مغز ما دوست دارد الگویهایی را بشناسد که قبلاً به تعامل موفقیت آمیز منجر شده اند. در کتاب How We Decend ، Jonah Lerer می نویسد وقتی مغزهای ما وقتی در جهان اطراف ما الگوهای شناخته شده را می شناسند ، القا می کنند عصبی شیمیایی ، دوپامین. هنگامی که ما بر اساس این الگوهای عمل می کنیم و در هر کاری که می خواهیم انجام دهیم موفق می شویم ، یک ماده اضافی از این ماده شیمیایی دلپذیر به دست می آوریم.شناخت ما از اشیاء به شکل عمده آنها متکی است. در مراحل اولیه تشخیص ، سیستم ادراکی ما از اطلاعاتی روی شبکیه استفاده می کند تا با ویژگی های بدیعی مانند خطوط ، لبه ها و زاویه ها ، آن را شناسایی کند. مراحل بعدی شناخت شامل تطبیق توصیفات شی با نمونه های اولیه تعریف شده در حافظه ما می باشد ، بنابراین فرایندی از بالا به پایین را تشکیل می دهد که در آن سطح شناختی مرتبه بالاتر به عملکردهای سطح پایین تر مانند حواس ما می رسد.

فقط مقدار کمی از ورودی برای این فرآیند لازم است. سیستم ما به دنبال تأیید با "تطبیق الگوی" است و به ما اجازه می دهد بلافاصله حرف "B" را به عنوان بخشی از الفبای مشخص کنیم و نه به عنوان یک شکل انتزاعی.

یکی از معروف ترین تئوری ها در مورد چگونگی درک بصری عناصر ، اصل گشتالت است ، یک مفهوم روانشناختی که در اواخر قرن نوزدهم در آلمان معرفی شد. "گشتالت" به معنای واقعی کلمه به معنای "فرم" یا "پیکربندی" است ، و نظریه گشتالت توضیح می دهد که قوانینی ذاتی ذاتی وجود دارد که چگونگی درک بصری اشیاء را اثبات می کند - بطور خاص ، کل از تعداد اجزای آن بیشتر است.

براساس "قانون بسته شدن گشتالت" ، ذهن ما تمایل دارد كه شکلهای ناقص را تكمیل كند و اشیاء ذهنی را ایجاد كند حتی اگر تنها یك قسمت كوچك از آن نشان داده شود. ذهن ما این کار را با نادیده گرفتن شکاف ها و تکمیل خطوط کانتور برای شکل دادن اشکال از قبل در ذهن ما انجام می دهد.ذهن ما به همین صورت اشتباه می شود که با عناصری در صفحه روبرو می شویم که به دلیل شکل دکمه مانند آنها قابل کلیک هستند (به عنوان مثال ، یک مستطیل کوچک با متن که به نظر می رسد مانند یک تماس برای اقدام). وقتی این عنصر قابل کلیک نیست و معلوم می شود که فقط یک تصویر ساده است ، ناگزیر اذیت می شویم.ما به راحتی قادر به پر کردن شکاف ها و معانی سطح عناصر هستیم وقتی الگوی اساسی را می فهمیم. مشکل این است که رابط های وب سایت اغلب فاقد هرگونه نشانه ای هستند که نشان دهنده چه الگویی ها به کار گرفته می شوند.کمک به بازدید کنندگان خود در درک معنای سطح عناصر سایت شما بر نحوه تعامل آنها با صفحه تأثیر می گذارد - و مهمتر از همه ، اینکه آنها در مورد آن چه احساسی دارند. بنابراین ، بسیار مهم است که با اطمینان از تفسیر سریع و دقیق عناصر سطح ، بازدید کنندگان خود را در تعامل با محصولات خود احساس خوبی داشته باشید.نحوه طراحی تجربیات تعامل خود باید محدودیت های سیستم های شناختی ما را در نظر بگیرد. هرچه بیشتر از الگوی طراحی تعامل ایجاد شده در وب سایت خود استفاده کنید ، درک بازدید کنندگان شما بهتر خواهد بود و تجربه ای را که از آنها خواهد داشت راضی تر می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 744
  • بازدید کلی : 2,890