loading...
مجله طراحی سایت 21
مریم بازدید : 47 سه شنبه 24 تیر 1399 نظرات (0)

سه مؤلفه قابلیت دسترسی:

قابلیت دسترسی را می توان به سه بخش محتوا ، طراحی بصری و توسعه تقسیم کرد. ما می خواهیم همه آنها را به هم وصل کنیم زیرا اینقدر به هم پیوسته و به همان اندازه مهم هستند. به عنوان یک طراح ، کار شما ممکن است تمرکز روی دسترسی بصری (و دسترسی به رنگ) باشد. با این حال ، ضروری است بدانید که چگونه دسترسی به محتوا و توسعه نیز ارتباط دارد. به این ترتیب ، شما می توانید از دسترسی بهتر دفاع کنید و می توانید موضوعات دسترسی را سریعتر مشاهده کنید.

امتیازات سئو Brownie:

پنهانی نیست که بسیاری از مرورگرها ، به ویژه Google ، وب سایتهایی را که در دسترس نیستند مجازات می کنند. مواردی مانند متن alt برای تصاویر و سلسله مراتب عنوان مناسب اولین مواردی است که یک جستجوگر سئو از آن پرچم گذاری می کند. بنابراین ، بله ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما فراتر از تجربه کاربر قابل دسترسی است.

اما در مورد آن فکر کنید. موتورهای جستجو نمی خواهند بازدید کنندگان را به وب سایت هایی که نمی توانند از آنها استفاده کنند راهنمایی کنند. این هدف از جستجو را شکست می دهد. نمونه های بسیاری از سایت هایی که به موتورهای جستجو مانند برنامه های وب یا محصولات آنلاین اهمیتی نمی دهند ، و این خوب است. SEO نباید تنها انگیزه ایجاد سایتهای قابل دسترسی باشد. این باید برای سایتهایی که به ترافیک نتایج موتورهای جستجو تکیه می کنند ، سودمند باشد.

عناوین ، عناوین و کپی های کلی:

بیایید با محتوا ، متن و معنای آن برای کاربران شروع کنیم. از آنجا که بیشتر محتوای وب سایت هنوز به صورت مکتوب است ، مکان خوبی برای شروع است:

1. از عناوین صفحه متنی استفاده کنید:

هر صفحه وب به عنوان خاص خود نیاز دارد که به همه بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا صفحه را از دیگران متمایز کنند. این اغلب همان عنوان اول صفحه است. یک کار خوب این است که ابتدا نام صفحه را بیاورید و به دنبال آن نام وب سایت مانند نام شرکت یا سازمان قرار دهید. علاوه بر این ، اگر صفحه بخشی از یک فرآیند چند مرحله ای مانند ورود به سیستم یا جریان پرداخت است ، شماره مرحله مانند مرحله 1 از 3 را درج کنید.

2. عناوین را عملی کنید:

عناوین عنصر مهمی در هر صفحه هستند. ابتدا بخش های بزرگی از متن را می شکنند. دوم ، آنها زمینه ای راجع به مطالبی که در پی آنها وجود دارد فراهم می کنند. سوم ، آنها امکان اسکن آسان را می دهند. بهترین عناوین معنی دار هستند و ساختار خوبی را برای محتوای صفحه ارائه می دهند. برای بازدیدکنندگانی که سایت شما را با یک صفحه نمایش مرور می کنند ، آنها بسیار مهم هستند. قرار است عنوان ها به آنها مطالب زیر را بینش دهد. به همین دلیل بهترین عناوین کوتاه اما مختصر هستند.

ساختار نوشتن هرم معکوس به دلایلی موفقیت آمیز است. اطمینان حاصل کنید که مطالبی که با آنها کار می کنید از این الگوی پیروی کند. و مطمئن شوید که این محتوا را نیز به درستی سازماندهی و طراحی کنید.برخی از خوانندگان صفحه نمایش "عنوان یک" ، "عنوان دو" و غیره را قبل از خواندن متن خود اعلام می کنند.

3. از لینک (و دکمه) معنی دار استفاده کنید:

این مشاوره به طور کلی برای پیوندها مفید است ، اما متن پیوند باید هنگام خواندن خارج از متن معنا پیدا کند. کپی پیوند مانند "ارسال" یا "اینجا را کلیک کنید" آموزنده نیست. هیچ مفهومی برای کپی کردن از متن وجود ندارد. کپی پیوند باید انتظار داشته باشد که چه اتفاقی می افتد. کاربر را از کجا می گیرید؟ آنها با کلیک روی پیوند (یا دکمه) چه کارهایی انجام می دهند ، می بینند یا می توانند انجام دهند؟ تا حد امکان صریح باشید و پیوند معناداری خواهید داشت.

4- دستورالعمل روشنی ارائه دهید:

این به ویژه در مورد عناصر تعامل مانند فرم ها صادق است. نه تنها برای جلوگیری از پیام های خطا باید دستورالعمل های واضحی ارائه دهید ، بلکه مطمئن شوید که پیام های خطایی شما نیز به همان اندازه واضح و آسان هستند. به طور کلی ، از استفاده از ژارگون تکنیکی خودداری کنید. توصیف الزامات ورودی را فراموش نکنید.من مطمئن هستم که همه ما یک مورد خیلی از قسمتهای گذرواژه بدنام را دیده ایم که هیچ راهنمایی نمی کنند و وقتی این دستورالعمل ها را به درستی حدس نمی زنید خطایی ایجاد می کنند. درک اینکه چه اتفاقی افتاده است و چرا می دانید هنگام تکیه به خواننده صفحه نمایش بسیار دشوارتر است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 740
  • بازدید کلی : 2,886