loading...
مجله طراحی سایت 21
مریم بازدید : 52 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

اساساً ، آزمایش تقسیم به طور تصادفی نسخه های مختلفی از صفحات وب سایت شما را تولید می کند تا داده هایی در مورد کارآیی آنها تولید کند. این فرآیند به شما امکان می دهد سرعت تبدیل کلی وب سایت خود را به سرعت بهبود بخشید و تقریباً به آن پیچیده ای که به نظر می رسد نیست. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:

1- متغیرهای صفحه وب را جدا کنید:

پروتکل تست تقسیم دو نوع وجود دارد: آزمایش تقسیم A / B و آزمایش چند متغیره. آزمایش تقسیم A / B ، که دو تغییر صفحه با یک عنصر تمایز واحد را در برابر یکدیگر قرار می دهد ، می تواند انتخاب بهتری برای شروع وب مسترها از روش پیچیده تر چند متغیره باشد.

برای شروع با آزمایش تقسیم A / B ، باید یک متغیر واحد را برای آزمایش انتخاب کنید. چند گزینه احتمالی عبارتند از:

متن ، رنگ ، قلم ، اندازه قلم یا موقعیت متن سرآیند صفحه شما

رنگ های خاص مورد استفاده در پس زمینه یا عناصر طراحی وب سایت شما

مکان یا عبارت استفاده شده در جعبه انتخاب خبرنامه ایمیل وب سایت شما

موقعیت ، رنگ یا طرح دکمه های شبکه های اجتماعی برند شما

رنگ ، طرح یا محل قرارگیری هر دکمه "اکنون بخرید" در وب سایت شما

این امکانات بی پایان هستند ، بنابراین حتماً روی عناصری تمرکز کنید که احتمالاً بیشترین تغییرات را در عملکرد وب سایت شما ایجاد می کنند. به عنوان مثال تغییر رنگ پیوندهای شما ممکن است به اندازه بهینه سازی دعوت به عمل در سایت تأثیر نداشته باشد.

2. ایجاد تغییرات صفحه وب:

هنگامی که متغیر خاصی را برای آزمایش انتخاب کردید ، صفحات مختلفی را که در برابر یکدیگر قرار می گیرند ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر ، شما می خواهید تغییرات خود را به یک متغیر محدود کنید تا به طور قطعی مشخص کنید کدام عناصر منجر به عملکرد بهتر وب سایت می شوند.

اگر به عنوان نمونه ، دو متن مختلف را برای متن عنوان سایت خود امتحان کرده اید ، باید صفحه جدیدی ایجاد کنید که نسخه موجود شما را به چالش بکشد. اگر سایت شما با HTML اجرا می شود ، به سادگی صفحه اصلی خود را کپی کنید ، تغییرات لازم را در متن عنوان خود انجام دهید و سپس صفحه جدید را با استفاده از نام فایل دیگری (مانند "page-2.html") در وب سایت خود بارگذاری کنید.

روش دیگر ، اگر وب سایت شما از طریق وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگر اجرا می شود ، به داشبورد خود وارد شوید و با استفاده از همان قرارداد نامگذاری که در بالا توضیح داده شد ، صفحه جدیدی ایجاد کنید. متن را از صفحه اصلی خود در صفحه آزمون خود کپی کرده و سپس متغیر آزمایشی آزمایشی را که با این آزمون تقسیم A / B جدا می کنید ، تغییر دهید.

3. برنامه آزمایشات محتوای Google را نصب کنید:

پس از آماده شدن صفحات آزمایشی ، وارد حساب Google Analytics خود شوید و دستورالعمل های نصب برنامه آزمایش های محتوای Google را بر روی وب سایت خود پیدا کنید.

این برنامه رایگان جایگزین سرویس قدیمی Google Website Optimizer می شود ، اما همچنان بسیاری از همان ویژگی های مفید را حفظ می کند. اگرچه برنامه آزمایشات محتوا به شما امکان می دهد تا حداکثر پنج صفحه را در برابر یکدیگر آزمایش کنید ، اما بیشتر مدیران وب ابتدایی کار با یک متغیر آزمایشی را در دو تغییر صفحه آسان تر می کنند. با این کار می توانید عناصر خاصی را که بیشترین تأثیر را در عملکرد وب سایت دارند در سریعترین زمان ممکن شناسایی کنید.

برای تنظیم آزمون آزمایشات محتوا ، ابتدا صفحاتی را که باید در آزمایش تقسیم خود قرار دهید انتخاب کنید. سپس ، به Google و مشخص کنید که چه مقدار از بازدید شما باید در معرض آزمایش قرار گیرد و همچنین هدف کلی آزمون شما چیست. بیشتر مدیران وب سایت می خواهند این مقدار را 100 درصد تنظیم کنند زیرا انجام این کار به تولید داده های آزمایشی در اسرع وقت کمک می کند. سرانجام ، یک قطعه کد کوچک برای نصب در وب سایت خود به شما داده می شود و پس از تأیید ، تست شما زنده خواهد بود.

4- نتایج خود را بسنجید:

با ادامه آزمایش ، نتایج شما به طور خودکار در حساب Google Analytics شما به روز می شوند. با این وجود ، مواردی وجود دارد که می خواهید قبل از تصمیم گیری بر اساس این داده ها به خاطر بسپارید.

اول ، مهم این است که منتظر بمانید تا هر تصمیمی درباره اینکه "کدام یک از تغییرات صفحه" "برنده" است ، بگیرید تا زمانی که Google Analytics قادر به تولید داده های کافی برای پیش بینی اهمیت آماری باشد. قضاوت در مورد نتایج آزمون تقسیم A / B پس از تنها چند بار بازدید به سادگی اطلاعات کافی در اختیار شما قرار نمی دهد تا بتوانید در مورد بهترین راه برای بهبود وب سایت خود نتیجه گیری محکم کنید.

هنگامی که یک برنده را شناسایی کردید ، یا به یک متغیر آزمون تقسیم جدید بروید یا تغییرات دیگری را برای به چالش کشیدن محتوای برنده خود ایجاد کنید. شما می خواهید ذهنیتی برای بهبود مستمر وب سایت خود داشته باشید ، بنابراین همیشه در حال آزمایش باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 752
  • بازدید کلی : 2,898